FAQ
Veelgestelde vragen
Onze werkzaamheden zijn heel breed, dus we kunnen ons voorstellen dat u nog vragen heeft. Bekijk hieronder onze veelgestelde vragen of stuur ons een berichtje, we helpen u graag verder!
Hotel
Hoe kunnen wifi en tv bijdragen tot een plezierig en ontspannen verblijf van uw gasten?
WiFi, internet en televisie die net zo werken als thuis, stellen gasten meteen op hun gemak. Films of series kijken wanneer ze willen, met goede kwaliteit, daar zorgen we voor.
Hoe kunt u in contact blijven met uw gasten?
U kunt gepersonaliseerd communiceren met uw gasten op de televisie. Dit laatste gaat via een gereserveerd startkanaal waar u promovideo’s of guest service directories (ABC boek) kunt weergeven. Alles is mogelijk, van een (individuele) welkomstboodschap tot aan wat er op het menu staat. Of wat er bijvoorbeeld vandaag in de omgeving te doen is. Hiermee kunt u uw gasten weer een extra service bieden.
Welke zenders biedt u aan?
Afhankelijk van uw bezoekers zijn er verschillende voorkeuren voor zenders. Stel het zenderpakket samen, dan zorgen wij ervoor dat de juiste kanalen beschikbaar zijn.
Kunnen we de televisies ook gebruiken voor eigen programma’s?
Naast tv en radio geeft de middleware van SmartMedia u de optie om uw eigen huiskanaal in te zetten. Het biedt grenzeloze mogelijkheden, u bepaalt welke informatie wanneer zichtbaar is. Een voorbeeld: u heeft een ruimte waar lezingen of voorstellingen gegeven worden. Dan kunt u deze weergeven op uw kanaal zodat iedereen dit kan volgen.
Recreatie
Hoe zorgen wifi en televisie ervoor dat uw gasten zich meteen thuis voelen?
Door bij binnenkomst direct mobiele apparaten eenvoudig te koppelen aan het wifi-netwerk en een televisie waarop ze films en series kunnen kijken alsof ze thuis zijn. Wilt u online verbonden blijven in het hele park? Wij helpen u graag!
Wat als er tòch een storing optreedt?
Dan kunt u 24/7 op ons terugvallen. Met een Service Level Agreement staan we altijd voor u klaar. Om teleurstellingen te voorkomen nemen we een onderhoudsplan op in de SLA, zo gaan we preventief aan de slag! Vanuit ons monitoring center bewaken we systemen 24/7 en acteren we zodra er bijzonderheden zijn die de gastbeleving nadelig zouden kunnen beïnvloeden.
Netwerken, leveren van internet en televisiezenders, kunnen jullie dit allemaal?
Jazeker, zo kunt u zich richten op de gasten en heeft u één contactpersoon voor de genoemde diensten. Bij de overgang van een bestaande situatie naar een nieuwe zorgen wij voor een naadloze integratie en blijvende werking van het systeem.
Zorginstellingen
Kunnen onze cliënten zelf een zenderpakket kiezen?
Cliënten kunnen gedurende hun verblijf kiezen welk aanvullend zenderpakket zij wensen en wij zorgen voor de facturatie! Zo is de dienst flexibel en hebben de medewerkers er geen omkijken naar.
Wat is er zo speciaal aan een specifieke afstandsbeding voor de zorg?
Afhankelijk van uw type cliënten is er een specifieke afstandsbediening beschikbaar. Deze is eenvoudiger in gebruik doordat er minder knoppen op zitten dan normaal. Daarnaast zijn de knoppen groter en daardoor beter zichtbaar.
Hygiënisch; deze afstandsbedieningen zijn afneembaar en voorzien van een antibacteriële coating.
Multiroom geschikt; de afstandsbediening is te koppelen aan een televisie. Dit betekent dat bij meerdere televisies in een ruimte, deze individueel te bedienen zijn.
Tot slot: met onze middleware kunt u instellen dat u een bericht ontvangt als de batterij van een afstandsbediening bijna leeg is. Zo voorkomt u ongemak bij de client en onrust bij de medewerkers.
Ik heb meerdere gebruikers met tv’s in één kamer. Hoe zorgen we ervoor dat men geen last van elkaar heeft?
We hebben hier diverse oplossingen voor, zoals onze pillow-speaker remote. Dit is een combinatie van speaker met afstandsbediening waar we een hoofdtelefoon aan koppelen. Zo heeft iedere cliënt zijn/haar eigen geluid.
Kunnen we de televisies ook gebruiken voor eigen programma’s en informatievoorziening?
Naast tv en radio geeft de middleware de optie om uw eigen huiskanaal in te zetten. Dit kanaal kun u in uw huisstijl opmaken. Het biedt grenzeloze mogelijkheden om op maat uw cliënten te informeren, van filmpjes tot presentaties, van actueel nieuws tot braintrainers of bewegingsprogramma’s.
Overheid
Ontwerpt en installeert SmartMedia ook back-up systemen?
Jazeker, redundante systemen, ofwel back-up systemen, zijn onderdeel van veiligheid en een voorwaarde om te mogen leveren aan de meeste overheidsinstanties.
Is het voor uw organisatie van (vitaal) belang om deze diensten als internet, dubbel uit te voeren voor het geval dat? Wij adviseren u graag!
Algemeen
Mijn gasten willen streamen of casten. Zij zouden graag gebruik maken van hun eigen abonnement van Netflix, Videoland, Amazon prime, Disney, Viaplay. Kan dat?
Jazeker. Vanwege AVG-wetgeving en securityregels vraagt dat om een nauwkeurige aanpak. We slaan geen klantgegevens op en wissen geforceerd bij uitchecken alle gebruiksinformatie, zodat de volgende gebruiker in een ‘schone’ omgeving weer volop kan genieten.
Wat is Managed Cloud TV?
Bij Managed Cloud TV leveren we verschillende diensten vanaf ons datacentrum. Denk aan zenderpakketten, een op maat gemaakte gebruikersinterface waarmee u uw gast verwelkomt en voorziet van handige informatie. Voor dit laatste dient de televisie geschikt te zijn en heeft u een hospitality tv nodig. Vraag ons naar de mogelijkheden! Wij zijn premium partner van alle A-merk hospitality tv-fabrikanten.
Ik heb nog een netwerk op basis van coax of telefoonbekabeling, kan ik mijn netwerk dan wel optimaliseren?
Onze oplossingen zijn volledig geschikt voor elk type netwerk. Naast de gebruikelijke netwerken op basis van databekabeling, bieden we dezelfde beleving over coax- en telefonienetwerken en, indien er een goed wifi-netwerk is, ook over wifi. Al deze type netwerken leggen we ook aan en/of onderhouden we.
Ik heb nog veel vragen over de werking van IP TV, kan ik hiervoor bij jullie terecht?
Ons team, met oud medewerkers van Hirschmann, heeft meer dan 25 jaar ervaring met deze technologie, ook met de productontwikkeling ervan. Onze ontwikkelaars kennen de binnen- en buitenkant van alle betrokken elementen van de keten. Wij adviseren u graag.
Wat is middleware en wat heb ik eraan?
Door het gebruik van middleware kunt u informatie verstrekken aan uw client of gast via de televisie. Interactieve communicatie kan ook! Denk daarbij aan informatie over activiteiten in de omgeving of het presenteren van het dagmenu. Zelfs uitchecken kan via de (hospitality) televisie!
Deze software functioneert op een lokale server of in de cloud, waarmee u geheel vrij bent in het vervangen, wijzigen of aanvullen van informatie. Ook filmpjes en/of presentaties kunt u tonen op uw informatiekanaal. Dit betekent voor u: nooit meer zenders zoeken bij wijzigingen of software-updates uitvoeren met een USB-stick. Het werkt en blijft werken.
Waarom middleware van SmartMedia?
Middleware van SmartMedia is merk- en generatieonafhankelijk en werkt op hospitality-televisies van alle grote merken (LG, Samsung en Philips). In alle andere gevallen is er settopbox en kunt u de middleware inzetten.
Het is dus geen probleem als in uw gebouw of instelling televisiemerken en/of -types door elkaar gebruikt worden. Een settopbox maakt consumententelevisies ook geschikt voor onze middleware.
Onderscheidend bij onze oplossing is dat de beheerder op eindgebruikersniveau de televisie kan aansturen. Denk aan zenderpakketten, die niet voor alle leeftijden geschikt zijn. Of noodmeldingen waarmee de beheerder de gasten direct kan waarschuwen.
Wanneer de middleware in de cloud draait helpen we u de welkomstpagina te vullen en te wijzigen.
Stond uw vraag er niet tussen?
Heeft u een vraag over een beveiligd netwerk per ruimte, van coax naar glasvezel, van satelliet naar IP TV, of uitbreiding van bandbreedte? Wat uw vraag ook is, stel hem gerust. Vul onderstaand contactformulier in en ons team neemt zo snel mogelijk contact met u op.